ISO 10002 MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ YÖNETİM SİSTEMİ

Müşteri Memnuniyeti, müşterinin mal ve hizmetten sağladığı faydadır. Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi, Müşterilerini memnun etmeyi, onların beklentilerinden fazlasını vermeyi isteyen tüm işletmelerin ISO 10002 belgesi almak için uygulaması gereken bir standarttır.

ISO 10002; İşletmenin potansiyel müşterileri ile daha karlı ve uzun dönemli ilişkiler geliştirmesini sağlayan bir yönetim sistemidir. Bu standart, öncelikle geri bildirime (şikâyetler dâhil) açık olan müşteri odaklı bir ortamın oluşturulması, alınan her bir şikâyetin çözüme kavuşturulması ve müşteri hizmetinin iyileştirilmesi ile ilgili yönetim taahhütlerinin yerine getirilmesini öngörmektedir.

ISO 10002 BELGESİ ALMANIN FAYDALARI:

  • Müşteri memnuniyeti sağlar.
  • Müşterinin önemsendiğini gösterir.
  • Müşteri şikâyetlerini azaltır.
  • Müşteri Memnuniyeti konusunda çalışanlarda bilinç oluşturun.
  • İşletmenin itibarını arttırır.
ISO 10002 MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ YÖNETİM SİSTEMİ