Teknoloji, iletişim ve enformasyon alanındaki yenilik ve gelişmeler kıyasıya bir rekabet ortamı oluşmasını sağlamıştır. Zira sürekli yeni gelişmelerin yaşandığı ekonomi, teknoloji ve sanayi gibi bir çok alanda bu rekabete ayak uydurabilmek, ayakta kalabilmek için hemen her sektörde müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak gerekmektedir.
Bu gelişme ve yenilikler karşısında başarı elde etmek için; işletmenizi sürekli geliştirmeli, güncellemeleri yakından takip etmeli ve şirket stratejilerinizi bu yönde kurgulamalısınız.
Bu standart, tedarikten müşteriye kadar olan tüm operasyonel süreçlerin; planlama, tasarım, üretim, pazarlama ve satış sonrası hizmet devamlılığı gibi bir çok aşamanın her basamağını doğru ve akıcı bir biçimde organize etmek için geliştirilmiştir.
Dünya'nın en çok tercih edilen kalite yönetim sistemi standardıdır. Müşteri istek ve beklentilerini karşılamanızı, müşteri memnuniyet oranlarını arttırmanızı ve işletmenizi sürekli geliştirmenizi sağlayan etkili bir standarttır.
Bu standart için neler söylenebilir?
Etkin bir kalite yönetim sistemini tanımlayan bu standart, işletmenizin ürün veya hizmet kalitesini arttırarak, operasyonel süreçlerinizi en verimli şekilde takip etmenizi ve yönetmenizi sağlar. Aynı zamanda müşteri memnuniyet oranını arttırarak doğru ve akıcı bir yönetim sistemi oluşturmanızı sağlar.
Özetle; Bu standart iş geliştirici bir kalite yönetim sistemi standardı olup, kuruluşunuzun performans ve hizmet yönetimi konusunda kalitesinin artmasını, müşteri odaklı yaklaşımın artmasını ve sürekli gelişmesini sağlar.
KİMLER YARARLANABİLİR?
ISO standardının tüm şartlarını sağlamış, üretim ve hizmet alanlarında faaliyeti gösteren küçük veya büyük ölçekli her kuruluş, başvuru yapabilir. Gerekli şartları sağlayarak uygunluk denetiminden geçen her kuruluş belge almaya hak kazanır.
9001:2015 NE ANLAMA GELİYOR?
9001:2015, Standardın en son 2015 yılında revize edildiğini/güncelleştirildiğini simgeler. Güncellenen bu versiyonun en belirgin özelliği risk tabanlı yaklaşımdır.
9001:2015 versiyon güncellemesi ile birlikte ISO ANNEXSL gereksinimleri doğrultusunda Yüksek Seviye Standart yapısı oluşmuştur. Oluşturulan bu standartlar ile birlikte, tüm yönetim sistemi standartlarında aynı tanım ve başlıklar yer almaktadır.
NELER DEĞİŞTİ?
No | 9001:2008 | No | 9001:2015 |
---|---|---|---|
0 | Giriş | 0 | Giriş |
1 | Kapsam | 1 | Kapsam |
2 | Atıf Yapılan Standartlar | 2 | Atıf Yapılan Standartlar |
3 | Terimler ve Tarifler | 3 | Terimler ve Tarifler |
4 | Kalite Yönetim Sistemi | 4 | Kuruluşun bağlamı |
5 | Yönetim Sorumluluğu | 5 | Liderlik |
6 | Kaynak Yönetimi | 6 | Planlama |
7 | Ürün Gerçekleştirme | 7 | Destek |
8 | Ölçme Analiz İyileştirme | 8 | Operasyon |
9 | Performans Değerlendirme | ||
10 | İyileştirme |
TS EN ISO AÇILIMI NEDİR?
TS: TSE tarafından Türk standardına tabi olduğunu gösterir TS olarak kısaltılmıştır.
EN: Avrupa Normu'nun kısaltmasıdır ve baş harflerinden oluşur.
ISO: International Organization of Standardization kısaltmasıdır ve baş harflerinden oluşur.
9001: ISO tarafından standarda verilen kodun adıdır.
2015: ISO tarafından revize yapıldığı yılı simgeler.
Zorunlu Dokümanlar | 9001:2015 Madde |
---|---|
Kalite Yönetim Sisteminin Kapsamı | Madde 4.3 |
Proseslerin işletilmesini desteklemek için gerekli dokümante edilmiş bilgi | Madde 4.4 |
Kalite Politikası | Madde 5.2 |
Kalite Hedefleri | Madde 6.2 |
KYS'nin etkili işletilmesi için gerekli dokümante edilmiş bilgi | Madde 7.5 |
Bu kalite yönetim sistemi standardı ile işinizi sürekli geliştirebilir, öne çıkarabilir ve rekabet avantajları elde edebilirsiniz. İşletmenize kazandırabileceğiniz bazı avantajlar ise şunlardır:
ISO 9001, İşletmenizi özelleştirerek daha verimli yönetebilmenizi, belirli standartla göre üretim yaptığınız için müşterilerinize güven vermenizi ve bu sayede işinizi büyütebilmenizi sağlar.
ISO 9001 ne zaman çıktı?
ISO Standartları, ISO kurumu tarafından belirlenmiş, temek alamı kaliteyi ve müşteri memnuniyetini arttırmak olan kriter/şartların tamamı demektir.
ISO 9000 serisi, müşteri memnuniyetini daha üst seviyelere taşımak adına belirlenmiş Kalite Yönetim Sistemi'nin kurulması ve geliştirilmesi konusunda Uluslararası Standartlar Organizasyonu (ISO) tarafından belirlenmiş olan standartlar kümesi/bütünüdür.
Belgeler 3 yıllık periyotlarla verilir fakat yetkili kurumlar yılın bazı dönemlerinde ara gözlemler gerçekleştirir. Eğer kalite standartlarından saptığınız gözlemlenirse, belge iptali istenebilir.
Belgelendirme sürecinde SNG Kalite ve danışmanlık ekibi olarak, işletme durum analizi yaparız ve bunun sonucunda çalışanlara bazı (temel eğitim, dökümantasyon eğitimi, iç tetkik eğitimi vb.) ISO gerekliliklerini içeren eğitimler veririz. Bu sayede eğitim veren kurumlar arasında yer almaktayız.
ISO 9001 Eğitiminin amacı, ISO'nun belirlediği standartların uygulanması ve devamlılığı açısından tüm çalışanları bilinçlendirmektir.
ISO tarafından yapılan güncellemelerle birlikte istenilen zorunlu dokümantasyon şartlarını şu yazımızdan detaylı olarak öğrenebilirsiniz.
Kalite Yönetim Sistemi; Kendisini sürekli güncelleyen/yenileyen, uyguladığı kontrol mekanizması sayesinde işletmelerin de kendisini yenilemesini sağlayan, müşteri memnuniyeti odaklı inşa edilmiş etkili standartlar bütünüdür.
Türk Akreditasyon Kurumu tarafından Akredite edilen belgelendirme firmaları tarafından yapılan denetim ile, talep eden işletmenin kalite yönetim sistemi şartlarını taşıdığında alabildiği belgedir. TÜRKAK ile ilgili ek bilgi için TÜRKAK nedir adlı makalemizi okumanızı öneririz.
© 2015-2024 SNG Kalite. Tüm hakları saklıdır.