Her markanın ürün veya hizmetlerini tanıtırken belirli özellikleri ön plana çıkarması gerekir. Kimi markalar sundukları ucuz fiyatlarla müşteri kazanmaya uğraşırken, kimi markalar da ürünlerindeki teknolojiye dikkat çeker.
Ancak bütün bu markaların ürünlerini tanıtırken buluştuğu ortak bir nokta vardır: Ürünleri kaliteden asla ödün vermez.
Kalite belgeleri, bir kurumdaki kalite yönetim sisteminin üçüncü parti kuruluşlar tarafından sertifikalandırılmasıyla verilir. Sertifikalandırma yetkisine sahip kuruluşlar arasında en çok bilineni ise ISO (Uluslararası Standardizasyon Kuruluşu) 'dur.
ISO ile ilgili bilgi almak için şuraya göz atabilirsiniz: https://www.isonedir.com
Günümüzde kalite belgesi yerine kullanılan, Türkçede neredeyse yer etmiş ISO Belgesi de adını bu kuruluştan alır. ISO, farklı amaçlara hitaben çeşitli belgelendirme sistemlerini bünyesinde barındırmaktadır.
ISO 9001 bu belgelendirme sistemleri arasında en sık bilinenidir. Fakat sanılanın aksine bu belge ürüne değil, kalite yönetim sistemine verilir. Daha başka bir deyişle ISO tescilli bir üretici olmak demek, kaliteli ürünler üreten bir sisteme sahip olduğunuzu dünya çapında bir kuruluşun desteklemesi demektir.
Dolayısıyla kalite tescil belgesi almak ürünün pazarlamasını başka bir boyuta taşıyacaktır. Ülkemizde artık neredeyse herkesin bildiği bu belgeye sahip olmak, hem müşterinin aklında reklamlara dair yer edinmiş kötü fikirleri bir anda silecek, hem de markayı sertifikasız rakipleri arasında yukarılara çıkaracaktır.
Elbette hiçbir marka ürününü tanıttığı bir reklamda üretim sürecini ucuzlatan etmenlerden bahsetmek istemez. Müşterinin istediği ve beklediği şey genellikle kalitedir. Dolayısıyla bir ürünün pazarlamasında kaliteden bahsetmek müşterinin zihninde daima olumlu ve güçlü izlenimler bırakacaktır.
Bunun çeşitli yolları vardır.
Öncelikle ürününün kalitesini göstermek için reklam yatırımı yapmak mümkündür. Ciddi paralar harcayıp bir televizyon ünlüsüne ürünün ne denli kaliteli olduğunu anlattıran bir reklam filmi hazırlanabilir. Bu reklamda üretim sürecindeki teknoloji düzeyinden, hassas ölçümlerden ve ar-ge ekibinin titizliğinden söz edilebilir.
Günün sonunda potansiyel müşteri bunun bir reklam filmi olduğunu bilecektir. Aynı müşterinin böylesi reklamları “abartılmış” olarak gördüğünü de unutmamak gerekir.
Haliyle yirmi birinci yüzyılın bilinçli bireylerini “abartılmış” sözcüklerle müşteri haline getirmek sanıldığı kadar kolay olmayacaktır. Ancak kalitenin gücünü verimli bir şekilde kullanabilmeniz için başka bir yol daha bulunur: Ürününüzün kalitesini belgelendirebilirsiniz!
Kalite belgesi konusu ile ilgili şu videoya göz atabilirsiniz:
© 2015-2024 SNG Kalite. Tüm hakları saklıdır.
Bu konu hakkında düşüncelerinizi paylaşın