Marka; işletme, kurum veya kişilerin hizmet veya mallarını temsil eden, kimliklerini doğrudan yansıtan aynalardır.
Marka tıpkı insanlar gibi doğar ve yaşar. Ancak insanlardan farklı olarak doğru şekillendirilmiş bir marka tescillenmesi durumunda ölümsüzleşebilir ve yüzyıllar boyunca piyasada kalabilir. Yanlış kararlar alan markalar ise maalesef ölmeye mahkumdur. Markalar doğumuyla beraber bir kimlik kazanır.
Markanın görüntüsü (logosu, renkleri vb.) kadar söyledikleri de (sloganları, reklamları) kurumun kimliğine doğrudan etki eder.
Bu sebeple markalar, işletmelerin atar damarları ve en önemli parçalarıdır.
Marka bir şirketin piyasadaki varlığıdır. Yani kısaca bir ürünün veya hizmetin markalanması onun için bir varlık/yokluk meselesidir.
Marka olmak demek:
Marka olmanın önemi hem müşteri, hem de firma açısından ayrı ayrı incelenebilir.
Nefes alan bir olgu olarak incelendiğinde markaların müşteriyle kurduğu ilişki, bir nevi arkadaşlık ilişkisine benzetilebilir.
Bu açıdan başarılı markalar müşteriye bazı imkanlar sunar:
Aynı şekilde markalar şirketler için de önemlidir. Şirket-marka ilişkisiyse daha çok ebeveyn-evlat ilişkisine benzetilebilir.
Dolayısıyla rekabete tutunmayı hedefleyen şirketlerin yapması gereken ilk ve en önemli şey kimlik sahibi bir marka oluşturmak ve onu geliştirmektir. Marka tescili ile ilgili şuradan ek bilgi alabilirsiniz.
SNG Kalite, size ve markanıza önem verir. Markanızı tescil ettirmek, değer katmak için hemen harekete geçin!
Marka nedir konusu ile ilgili ek bilgi niteliğindeki şu kısa videoya göz atabilirsiniz:
© 2015-2024 SNG Kalite. Tüm hakları saklıdır.
Bu konu hakkında düşüncelerinizi paylaşın