Marka; işletme, kurum veya kişilerin hizmet veya mallarını temsil eden, kimliklerini doğrudan yansıtan aynalardır.

Marka tıpkı insanlar gibi doğar ve yaşar. Ancak insanlardan farklı olarak doğru şekillendirilmiş bir marka tescillenmesi durumunda ölümsüzleşebilir ve yüzyıllar boyunca piyasada kalabilir. Yanlış kararlar alan markalar ise maalesef ölmeye mahkumdur. Markalar doğumuyla beraber bir kimlik kazanır.

marka nedir

Markanın görüntüsü (logosu, renkleri vb.) kadar söyledikleri de (sloganları, reklamları) kurumun kimliğine doğrudan etki eder.

Bu sebeple markalar, işletmelerin atar damarları ve en önemli parçalarıdır.

Marka ne işe yarar?

Marka bir şirketin piyasadaki varlığıdır. Yani kısaca bir ürünün veya hizmetin markalanması onun için bir varlık/yokluk meselesidir.

Marka olmak demek:

  • Rekabet avantajı demektir;
  • Diğer markalara karşı üstünlük yaratabilme fırsatı,
  • Müşterilere bir aidiyet kapısı açmak,
  • Müşterileri tek çatı altında bir araya getirmek,
  • Dolayısıyla müşteri sadakati toplamak,
  • Operasyon sürdürülebilirliği yaratmak,
  • Güvenilirlik,
  • Yani kısaca katma değer demektir.

Marka olmanın önemi hem müşteri, hem de firma açısından ayrı ayrı incelenebilir.

Müşteriler İçin Marka Neden Önemlidir?

Nefes alan bir olgu olarak incelendiğinde markaların müşteriyle kurduğu ilişki, bir nevi arkadaşlık ilişkisine benzetilebilir.

markanın önemi

Bu açıdan başarılı markalar müşteriye bazı imkanlar sunar:

  • Başarılı marka kendini kolayca tanıtabilir, kendisi hakkında müşteriyi bilgilendirir. Ürününün kalitesini, kabiliyetlerini rahatça gösterebilir.
  • Memnuniyet halinde müşteri o ürün veya hizmetle tekrar buluşmak ister. O markanın müşterisi olmaktan keyif alır, sadık bir müşteri haline gelir.
  • Müşteri, markada neler bulacağını bildiğinden markaya arkadaşça bir güven duymaya başlar.
  • İki ürün arasında kalınca daha kolay tercih yapar.
  • Ayrıca müşteri, o marka ürünleri kullanarak diğerlerinden farklı olma, ayrışma imkanı kazanır.
  • Böylelikle müşteride sosyal açıdan kuvvetli bir bağlılık, aidiyet hissi oluşur. Bu da günümüz insanının önemli bir ihtiyacıdır.

Şirketler İçin Marka Neden Önemlidir?

Aynı şekilde markalar şirketler için de önemlidir. Şirket-marka ilişkisiyse daha çok ebeveyn-evlat ilişkisine benzetilebilir.

  • İyi yetiştirilmiş markalar başarı elde eder. Markanın başarısı şirketin başarısıdır.
  • Marka, bir şirketin piyasadaki eli, ayağıdır; kısaca varlığıdır. Başarılı markaları olan bir şirket:
  • Müşteri-marka ilişkisine benzer biçimde bir çalışan-marka ilişkisi de kurulur. O marka için çalışmak çalışanlarda sadakat duygusu yaratır. Güven verir. İyi hissettirir.
  • Şirket kaliteyle rekabet imkanı kazanır. Piyasaya girişte tercih edilen fiyatla rekabet geride bırakılabilir ve marka, ürününü dilediğince fiyatlandırılabilir.

Dolayısıyla rekabete tutunmayı hedefleyen şirketlerin yapması gereken ilk ve en önemli şey kimlik sahibi bir marka oluşturmak ve onu geliştirmektir. Marka tescili ile ilgili şuradan ek bilgi alabilirsiniz.

SNG Kalite, size ve markanıza önem verir. Markanızı tescil ettirmek, değer katmak için hemen harekete geçin!

Marka nedir konusu ile ilgili ek bilgi niteliğindeki şu kısa videoya göz atabilirsiniz:

Bu konu hakkında düşüncelerinizi paylaşın

© 2015-2024 SNG Kalite. Tüm hakları saklıdır.