Bir firmanın sunduğu ürün ve hizmetlerin yarattığı memnuniyeti veya memnuniyetsizliği ölçmek adına düzenlediği anketlere genel olarak müşteri memnuniyet anketi denir.
Müşteri geri bildirimlerini toplamanın güvenilir yollarından biri olan bu anketle firma üretim süreçlerini etkin bir biçimde iyileştirebilir.
Anketin neyi ölçeceği tamamen anketi hazırlayan firmanın inisiyatifindedir. Piyasada firmaların kullanabileceği hazır anketler olduğu gibi, anketin ölçeceği konuya göre yeni anketler de biçilebilir.
Örneğin: ISO 9001:2015 sertifikasyonu almış bir firma, kalite yönetim sistemine yaptığı yatırımın müşteri verilerini bu anket ile toplayıp yeni iyileştirmeler kurgulayabilir.
Şuradan müşteri memnuniyet yönetimi nedir ile ilgili bilgi alabilirsiniz. Ek olarak şu kaynağa da bakabilirsiniz.
Firma ihtiyacına göre İnternette bulunan genel amaca yönelik ücretsiz anketlerden birini kullanabilir, daha özel amaçlar için hazırlanmış anketleri satın alabilir veya anketi sıfırdan hazırlayabilir.
Burada dikkat edilmesi gereken nokta anket sorularının anlamlı veri üretebilme niteliğinin bulunmasıdır. Yanlış sorulmuş sorulardan gelen veriler iyileştirme sürecinde kat'iyen kullanılmamalıdır.
Bunun için:
“Sizce yeni ambalajımız güzel mi?” şeklindeki bir evet/hayır sorusu ölçülebilirlik açısından zayıf bir sorudur. Bunun yerine:
“Yeni ambalajımızı nasıl buldunuz?” şeklindeki bir derecelendirme sorusu topladığınız çeşitlendirecek, anlamlı veri üretmenize yardımcı olacaktır.
Online anketler son derece ucuz ve hızlıysa da güvenilirlikten ödün verir. Özellikle anketin ucunda bir ödül varsa müşteriniz bir an önce anketi tamamlayıp ödülü almak ister.
Öte yandan yüz yüze anketler masraflı ve yavaştır. Ancak daha güvenilirdir. Zira insan psikolojisinde yüz yüze bakılan kişileri aldatmaya eğilimin daha az olduğu araştırmalarca gösterilmiştir.
Anketlerin uygulanma sıklığı da firmanın tasarrufundadır. Yine de müşteriyi anketlere boğmamak adına yılda bir kez anket yapmak yeterli görülür.
Şimdiye dek üretilmiş ürünler, ulaşılabilirlik, müşteri desteğindeki memnuniyet ölçülebilir.
Müşterinin görmek istediği ürünler, ürünlerde istediği değişiklikler değerlendirilebilir.
Müşteri memnuniyeti anketi nedir ile ilgili şu videoya göz atabilir ve şuradan ek bilgi niteliğindeki kaynağa göz atabilirsiniz.
© 2015-2024 SNG Kalite. Tüm hakları saklıdır.
Bu konu hakkında düşüncelerinizi paylaşın