Toplam Kalite Yönetimi kısaca (TKY), müşteri ihtiyaçlarını karşılamak adına belirli bir sistem çerçevesinde tüm çalışanların deyimi yerindeyse “tek bilek” olmasını sağlayan bir yönetim biçimidir.
Bu sistem ilk olarak Henry Ford tarafından kullanılmış “my life and work” adlı kitabında 1926 yılında yayınlanmıştır.
Wikipedia’ya göre TKY: Toplam kalite yönetimi ya da kısaca TKY; müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilmek için kullanılan insan, iş, ürün ve/veya hizmet kalite gereksinimlerinin, sistematik bir yaklaşımla ve tüm çalışanların katkıları ile sağlanmasıdır.
Toplam kalite Yönetim biçimi, son zamanlarda birçok alanda kullanılmaya başlanan bir yönetim tekniği/biçimidir.
Alıntı: TKY ve kalite yönetim sistemlerine dünya genelinde yaygın ilgi duyulmaya başlanması, yine özellikle 1990’ların başından itibaren gözlemlenen bir olgudur.* Türkiye’de ise, sağlık hizmetlerine ilişkin uygulamalarda, dünyadaki söz konusu gelişmelerin gerisinden takip edildiği görülmektedir. Bu bağlamda, ilk defa 1996 yılında, Ankara’da faaliyet gösteren iki özel hastane ISO 9001 belgesi almıştır.
Alıntı kaynağına gitmek için tıklayınız
Toplam Kalite Yönetim sisteminin en önemli amacı, müşteri ihtiyaçlarını karşılamaktır. Bununla birlikte kalite ve verimlilik ilkeleri de Toplam Kalite Yönetiminin sağlamayı hedeflediği en önemli unsurlardır.
TKY’nin amaçlarını biraz daha açarsak:
Kalite kısaca; beklenen ihtiyaçların karşılama kabiliyetini oluşturan özelliklerin tamamıdır. Kalite bir hayat felsefesidir. Daima ve en uygun şekilde müşteri memnuniyeti gözetir.
Farklı yaklaşımlara konu olan ve insanlık tarihi kadar eski bir kavramdır.
Sürekli gelişim döngüsünde;
Dr Kaoru Ishikawa tarafından 1962 yılında önerilmiştir. Toplam kalite yönetim biçiminin hayata geçirilmesi olarak ifade edilir.
Kalite çemberi fikrinin temel esasları şu ilkelere dayanır
Kalite çemberinin özellikleri ise şu şekilde sıralanabilir
KYS’nin en önemli unsurlarından biridir. Benchmarking, belirlenen hedefe ulaşmak ve performans arttırmak adına uygulanan karşılaştırma yöntemidir.
Kontrol çizelgeleri, bir şirketin veya kuruluşun bölümlerinin gelişmelerini izlemek adına geliştirilmiş bir çizelgedir.
İlişki diyagramının amacı, yönetim ve planlama aracı olarak karmaşık / açık, ilgisiz fikirlerin ve işlerin anlamlı gruplar halinde toparlanmasıdır.
Toplam kalite yönetimi nedir konusu ile ilgili şu videoya göz atabilirsiniz:
© 2015-2024 SNG Kalite. Tüm hakları saklıdır.
Bu konu hakkında düşüncelerinizi paylaşın